donderdag 1 november 2007

Manage je persoonlijke informatiestromen!

Wie steeds vaker last begint te krijgen van information overload en information stress moet nodig aan de lifehacking! Lifehacking zult u zeggen? Ja, precies, Lifehacking! Ik moest even wennen aan de term toen Bart van der Meij mij verleden jaar er over vertelde. Het deed me in eerste instantie denken aan een tentenkamp ergens in de Flevopolder waar ICT-nerds 3 dagen lang met elkaar van achter enkele honderden pc's proberen in te breken op mijn digitale leven! Maar gelukkig is het minder ernstig dan ik dacht. Lifehacking biedt oplossingen voor de steeds maar toenemende information overload in mijn persoonlijke leven. Dat doen de mensen van de Lifehacking Academy mij althans geloven! Volgens Filips Jager, één van de initiatiefnemers van de Lifehacking Academy is Lifehacking een mix tussen time- en kennismanagement én persoonlijke ontwikkeling.

Dat trekt mij natuurlijk wel! Hoe ga ik om met mijn steeds voller wordende e-mailbox? Hoe ga ik om met informatiestress? Wat moet ik met social software?

Op dinsdag 13 november biedt de Lifehacking Academy een dag vol spelen, ontdekken en delen tijdens een bijeenkomst in Groningen. Een hele dag verhalen en toepassingen van slimmer om gaan met je persoonlijke informatiestromen! Daarna gaat de Academy toeren door Nederland. Arnhem is de volgende plaats!

Dus als je bewuster wilt omgaan met de informatiestromen in je leven raad ik je Lifehacking aan! Uiteraard kreeg ik ook een uitnoding voor de eerste bijeenkomst van de Academy in Groningen. Maar u raadt het waarschijnlijk al, ik heb teveel te doen om daar bij aanwezig te zijn. Enkele van mijn studenten gaan er naar toe op de voorwaarde dat ze na afloop enkele blogberichten schrijven. Dat is leuk voor die studenten en goed voor mijn time management!

Take care
Kees Westerkamp

Geen opmerkingen: