maandag 18 mei 2009

IDM-meiden CLANG winnen Pitch

De pitch om een nieuw intranet met informatie over stage lopen en studeren in het buitenland is gewonnen door vijf 2e jaars IDM-studenten. Gedurende het 3e lesthema 'Content is King' streden de dames met drie andere groepen om de eer in het ontwerpen van een nieuw, Engelstalig, intranet in opdracht van Roel Hoving. De wildgroei aan lokaties waar informatie te vinden is voor studenten over studeren en stagelopen in het buitenland moest worden tegengegaan met de komst van dit nieuwe intranet. Het maken van conceptvoorstellen voor dit nieuwe intranet was dan ook de hoofdopdracht tijdens het lesthema 'Contentmanagement' (of binnen de opleiding IDM / Media & Informatiemanagement van de Hanzehogeschool beter bekend onder naam 'Content is King').

Na een briefing en een vragenuurtje van opdracht Roel Hoving volgden de 2e jaars IDM-studenten theorie- en praktijklessen van diverse docenten. Zoals Werken met Joomla van Sjaak Schipper, Contentmanagement van ondergetekende en Engels van Paul van Alberda.

De rode draad van het lesthema werd gevormd door een 'pitch' (wedstrijd) tussen IDM-studenten met als doel wie het beste concept voor dit nieuwe intranet kon opleveren.

Tijdens de eindpresentaties (geheel in het Engels) viel CLANG op door haar gedegen en volledige uitwerking alsmede een prima presentatie. En daarmee bewezen Gerthi Oosting, Ciska de Wilde, Annet Heidinga, Nathalie Speelman en Laura ten Have, dat IDM-studenten een prima invulling kunnen geven aan contentmanagement.

Groet
Kees

Geen opmerkingen: